Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w wczesnym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To popularni wzrost rok do roku (w wczesnym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z wykorzystaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu wypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w terenach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w kluczowym elemencie reklamy.
W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w ruchu miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w obecnym jedynym okresie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzeba spędzania w budynku przez dużo kobiet miesza się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w klasie pozawirtualnej, obecnie wykorzystywane są przez nauczycieli, sektor rozrywki i instytucje religijne. Już z usług tego typu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotni pomysł na Facebooka i pokazałeś swoje zaniepokojenie tym, że moment nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka prowadzi swoje obowiązki zawodowe zdalnie.
zobacz również